Cubus tecknar sig för samhällskontraktet

Tillsammans med butikschef Emilia Jantunen tecknade kommunen och Cubus sig för samhällskontraktet.

Cubus2.jpg

Vid Konghällacenter finns Cubus, där det sker försäljning av barnkläder, babykläder, damkläder och herrkläder. Genom sina värderingar och konkreta bemötande ger företaget möjlighet till sysselsättning. Exemplen är flera där Cubus vid Kongahällacenter skapar sammanhang som får ”alla” att växa och utvecklas.

Kungälvs kommun har sedan 2016 arbetat aktivt med Samhällskontrakt. Vi gör detta för att öka innanförskapet i Kungälv. Tillsammans med näringsliv, andra offentliga myndigheter, hälso- och sjukvård och civilsamhället är vi idag över 100 olika organisationer.

På bilden ses Gun-Marie Daun, kommunstyrelsens 2:e vice ordförande, Miguel Odhner, kommunstyrelsens ordförande samt Anders Holmensköld kommunstyrelsens 1:e vice ordförande samt butikschefen Emilia Jantunen

Läs mer om samhällskontraktet