Nu är det nya utegymmet invigt

Ett nytt utegym för alla kungälvsbor invigdes 15 maj. Många passade på att testa maskinerna i det strålande vädret och bjöds på förfriskningar samt traditionell bandklippning.

Kommunstyrelsesn ordförande Miguel Odhner invigningstalade och berättade om det tidigare gymmet som kommunen fick låna under en begränsad tid. Det visade sig vara av stort intresse och över 2000 personer använde sig av gymmet. Därför gjordes ett litet utrymme i investeringsbudgeten och nu finns ett jätte fint gym som är permanent.

- Grattis alla kungälvsbor, sa Miguel, till detta fantastiska område med promenadslinga, grillplats, motorikgym och nu ett väldigt fint gym.

Tillsammans med kommunstyrelsens 2:e vice ordförande Gun-Marie Daun klipptes sedan bandet.

Kommunens fysioterapeut fanns på plats och demonstrerade maskinerna.

Benpress.jpeg

Tränar.jpeg

Många passade på att testa de nya maskinerna.