Vy Buss AB går med i Samhällskontraktet

Tillsammans med Jessica Utbult t.f affärschef, Ove Svedberg platschef, Mona Burås kommunals fackliga representant har Vy Buss tecknat Samhällskontraktet.

Vy Buss AB har numera ansvar för linjetrafik och öppen skolbusstrafik i Kungälv.

I företaget finns busschauffören Mona Burås, som under många år varit en drivande kraft att göra bussresan till en trygg upplevelse för alla här i Kungälv. Berättelserna är flera när samarbetet gjort skillnad på riktigt och vi blir starka tillsammans.

Tillsammans med kommunen och polis är nu målet att fortsätta det samarbete som vuxit fram i Kungälv.

På bilden ses Gun-Marie Daun, kommunstyrelsens 2:e vice ordförande, Miguel Odhner, kommunstyrelsens ordförande, Anders Holmensköld kommunstyrelsens 1:e vice ordförande samt Jessica Utbult t.f. affärschef
Mona Burås kommunals facklig representant och Ove Svedberg platschef.

Kungälvs kommun har sedan 2016 arbetat aktivt med Samhällskontrakt. Vi gör detta för att öka innanförskapet i Kungälv. Tillsammans med näringsliv, andra offentliga myndigheter, hälso- och sjukvård och civilsamhället är vi idag över 100 olika organisationer.

Här kan du läsa mer om samhällskontraktet