XL Bygg har tecknat sig för samhällskontraktet

Tillsammans med Joacim Hylander har nu även XL Bygg tecknat sig för samhällskontraktet. Tillsammans med byggprogrammet vid Mimer Hus gymnasium har företaget bland annat placerat ”pratbänkar” i centrala Kungälv.

XL-BYGG är en kedja av närmare 100 fristående bygghandlare över hela Sverige. I Kungälv finns företaget sedan 2022 och har haft långsiktig samverkan med kommunen utifrån praktik-och stödanställningar. Tillsammans med byggprogrammet vid Mimer Hus gymnasium har företaget placerat ”pratbänkar” i centrala Kungälv. XL-Bygg stöttar även på olika sätt lokala föreningslivet i vår kommun.

Företaget utgör ett av alla dessa avgörande företag i vår kommun som bidrar till att öka innanförskspet.

Kungälvs kommun har sedan 2016 arbetat aktivt med Samhällskontrakt. Vi gör detta för att öka innanförskapet i Kungälv. Tillsammans med näringsliv, andra offentliga myndigheter, hälso- och sjukvård och civilsamhället är vi idag över 100 olika organisationer.

På bilden ses Gun-Marie Daun, kommunstyrelsens 2:e vice ordförande, Joacim Hylander, Miguel Odhner, kommunstyrelsens ordförande samt Anders Holmensköld kommunstyrelsens 1:e vice ordförande.

Läs mer om samhällskontraktet här