I Kungälvs kommun kan du välja att betala med telefonparkering på alla kommunala parkeringsplatser. Parkeringstaxan för telefonparkering är samma som när du betalar med mynt eller kort i en parkeringsautomat.
Välj mellan tre leverantörer för telefonparkering
I Kungälvs kommun finns tre leverantörer att välja mellan för telefonparkering. Det är alltid samma pris och zonkod för parkeringen oavsett vilken leverantör du väljer. Alla leverantörer kan hantera parkering via SMS.
De har också ett antal tilläggstjänster som papperfaktura och samfakturering för företag.
Alla leverantörer har samma telefontid
- Telefontid vardagar klockan 8–18
- Telefontid helg klockan 9–14
Vanliga frågor och svar
Har du frågor om förändringarna? Läs vanliga frågor och svar om nya parkeringsappar här.
EasyPark
Med EasyPark kan du välja att betala din parkeringsbiljett via app, SMS eller talsvar. EasyParks app hittar du där appar finns eller på EasyParks hemsida.
Besök EasyParks webbplats för mer information
EasyPark Kundservice
Telefon 0770-11 22 00
E-post support@easypark.se
Parkster
Med Parkster kan du välja att betala din parkeringsbiljett via app, SMS eller talsvar. Parksters app hittar du där appar finns eller på Parksters hemsida.
Besök Parksters webbplats för mer information
Parkster Kundtjänst
Telefon 0775-33 30 30
E-post kundtjanst@parkster.se
ePARK
Med ePARK kan du välja att betala din parkeringsbiljett via app, SMS eller talsvar via kundtjänst. ePARK app hittar du där appar finns eller på ePARKs hemsida.
Besök ePARKs webbplats för mer information
ePARK Kundtjänst
Telefon: 010-101 31 10
E-post support@epark.se
Vanliga frågor och svar
Vad är en app?
Svar: App är förkortningen för applikation, ett program som körs i en mobiltelefon. Våra parkeringsappar går att använda på Apples iPhone-mobiler och mobiltelefoner med operativsystemet Android.
Apparna laddar du ner antingen via företagens hemsida eller direkt från respektive app-butik på internet.
Kan priserna skilja sig beroende på vilken app jag använder?
Svar: Nej, det blir ingen skillnad för dig som användare.
Varför finns det tre appar att välja mellan?
Svar:
- Vi vill öka chansen att användaren redan har en av de här apparna.
- Det blir enklare för turister som besöker Kungälv när kommunen använder appar som är stora både i Sverige och i Europa. Chansen att besökare redan har en av apparna i sina mobiler är stor.
- Det innebär ökad valmöjlighet för användaren.
Kan jag få hjälp med att komma igång med app-betalning?
Svar: Vi har avtal med våra app-leverantörer att de ska komma hit och hålla utbildningar i att parkera med app. På grund av den rådande corona-pandemin måste vi tyvärr avvakta med det.