Kommunen hyllar talangerna Adam Hilmersson och Isak ”Iso” Muminhodzic

Kungälvs kommunfullmäktige delar ut årets idrottsstipendie till Adam Hilmersson för sina framgångar inom luftgevärsskytte. Årets idrottspris gick till Isak ”Iso” Muminhodzic för hans outtröttliga engagemang inom boxningen.

Fullmäktiges motivation till årets Idrottstipendiet:

"15-årige Adam har redan nått stora framgångar inom i luftgevärskytte. Adam har under sina tio tävlingsår visat att han inte bara skjuter bättre än både jämnåriga och äldre utan även bemästrar nervositeten som kommer med sporten. Han visar att han gång efter annan hör hemma bland de bästa skyttarna i Sverige i sin åldersklass genom att ta sig via distrikt- och regionmästerskap till riksfinaler.
Med idrottsstipendiet vill Kungälvs kommun inspirera Adam att fortsätta sikta mitt i prick."

Fullmäktiges motivation till årets Idrottspris:

"Med stort engagemang, driv och ansvar gör ”Iso” Kungälvs boxningsklubb till
ett ställe där alla är välkomna. Under den tid Iso ansvarat för träningen på
klubben har den utvecklats med fler träningar, träning för diplomboxning,
tjejträning och öppnat upp för fler barn att hitta idrotten.
Med idrottspriset vill Kungälvs kommun uppmärksamma ”Isos” värdefulla
engagemang och arbete, inte bara för idrotten utan även för samhället."

Kommunfullmäktige i Kungälv gratulerar Isak och Adam och önskar dem fortsatt framgång i sina sportkarriärer.